Ten pocit zoufalství, když lehne notebook, zná asi každý, kdo v něm nosí své druhé já. I když poučen pravidelně zálohuje. Ještě větší pocit zoufalství se mě zmocnil v okamžiku, kdy jsem se dovolal na hotline dvorního servisu mého notebooku renomované značky. Nejdříve přece musíme zadat Vaši poptávku, my Vám zašleme nabídku a Vy ji musíte odsouhlasit. Mají ISO 9001. Všechno pěkně písemně a - ve Wordu!
Tento oblíbený způsob naplnění požadavků ISO na určení a přezkoumání požadavku zákazníka a jeho dokumentaci mi stále vytváří vyrážku. Zákazníka obtěžuje, personálu přidělává docela dost práce, informace v nestrukturovaných mailech s wordovskými přílohami skončí nevydolovány v archivech. Povzdech - tuhle hloupost musíme teď dělat, protože to požaduje ISO - slyším v terénu dost často. Někdy rozpoznatelně jako výmluvu vlastní lenosti, krytí zad nebo lásky k byrokracii. Jindy jako výraz zoufalství tam, kde řídící úroveň je vzálena terénu přes několik regionů. Nebo pater.
Mám docela hezkou ranní rozcvičku pro manažery do auta, než dojedete do práce. Vyjeďte si sestavu ISO prvků s přiřazenými činnostmi, které je naplňují. (Pokud to je problém, asi bude vhodné vletět na QM a podívat se, jak tam s požadavky ISO pracují.) Každé ráno, než vyjedete, si vyberte 1 prvek a k němu přiřazené činnosti a po cestě se pokuste promyslet, jak tyto procedurky zvyšují přidanou hodnotu v příslušném procesu.
Příspěvek byl poprvé publikován před dvěma roky.