Pořád si čteme a jiným vyprávíme o E2E procesech. Jak prochází organizační strukturou napříč a tvoří hodnotu. Na mnohých to však nezanechá naprosto žádné následky. Nedávno jsem jedné kolegyni pomáhal vybírat vhodný proces pro pilot, který by měl osvěžit mnoho let ve firmě praktikované procesní řízení. Když mi ukazovala asi metr dlouhý procesní diagram, podíval jsem se na jeho začátek a konec. Ten metr měřilo jen jakési schvalování. Proces nezačínal ani nekončil u zákazníka (ani interního). Když jsme se podívali dopředu a dozadu, najednou bylo jasné, že existující logika je na hlavu. Stačilo na to asi 30 minut. Vřele doporučuji vyzkoušet. Neboť za velkou skepsí mnoha manažerů z procesního řízení je selhání jeho podstaty - za procesy byly vydávány shluky činností podle organizačních útvarů. Což opravdu nic nemůže přinést.
Příspěvek byl poprvé publikován před dvěma roky.