Při vytahování, očišťování a reformulaci pravidel podnikání stojí byznys analytik před otázkou - mám to provádět "na koleně" (třeba v Excelu) nebo je to záležitost složitější, takže se bez slušného nástroje člověk v pravidlech utopí? Jsou vůbec dostupná nástroje natolik silné, aby pomohly najít a propojit vzájemnou logiku, očistit a zjednoznačnit sémant, udržet stejnou analytickou úroveň? Moje odpověď zní - na byznys úrovni nástroje příliš nepomohou. Jestliže dnes máme modelovací a analytické nástroje pro procesy natolik silné, že nás do určité míry při analýzách podrží, u pravidel podnikání tomu tak není. Ani když pracujeme v angličtině, jazyku přece jen strukturovanějším a lépe nástroji zvládnutém. Připomíná mi to situaci v polovině devadesátých let s nástroji pro BPM. Nástroje sice moc nepomůžou, ale rozhodně neuškodí.
Příspěvek byl poprvé publikován před dvěma roky.