Dnes jsem si opět v jedné velké finanční instituci potvrdil, že metodické odtržení byznys útvarů a firemního IS&IT je spíše pravidlem než výjimkou. Dva různé nástroje, dvě odlišné metodiky modelování, dvě samostatné procedury řízení změny, které se potkají jen dvakrát - při zadání požadavku, který si IT překreslí do svých modelů. A podruhé při testování a náběhu, kdy už je cyklus změny podnikání úplně bez metavrstvy.
Někde se tato separace byznysu a IT docela pracně v posledních letech budovala. Odstínila totiž na jednu stranu informatiky od rozplizlých a neustále měněných požadavků, na stranu druhou dala jasný rámec pro odezvu na uživatelský požadavek - v čase i nákladech.
Ano, čím čitelněji a měřitelněji je stanoveno rozhraní, tím se zjednodušuje řízení procesu. Jenže tady nejde o dva separátní procesy ale o jeden end-to-end proces. Dokonce i tehdy, když máme vývoj IS outsourcován. Rozhraní může zůstat čitelné a měřitelné a přesto v něm nemusí probíhat zoufalá ztrátová transformace informací bez zpětné vazby způsobená nekonzistencí metodik a neexistencí společných pravidel a politik.
Chce to začít trošku jinde - od designu řídícího procesu Řízení změn podnikání.
Příspěvek byl poprvé publikován před dvěma roky.