Není pravda, že zácpy - tedy ty dopravní - jsou úplně nanic. Díky nim třeba stíhám každý den v klidu napsat tohle blognutí. Když je cesta dál ucpaná, vždycky lze najít jinou smysluplnou alternativní náplň. Zdánlivě omezený prostor řešení, který nás na chvíli pozastaví, poskytuje ideální inkubátor pro objevení nové dimenze přístupu. Ke kreativitě.
Za předpokladu, že nerezignujeme. Že jsme se bytostně neupnuli k dříve vymyšlené a naplánované cestě. Že nezůstaneme vystresovaní jen sedět tak, jako ti ostatní okolo. Nebo že nevolíme stádní přístup - v Praze spočívá v tom, že pokud je jeden den určitá trasa ucpaná, den následující je totálně našvihnutá trasa alternativní.
Kritickým místem každého projektu měření výkonnosti a specificky procesů je fáze, kde mapujeme dostupné zdroje dat. Viz frustrace z měření. Víme, co chceme měřit, víme, proč to chceme měřit, víme, jak to měřit a nemáme, z čeho data vzít. V ERP zdánlivě nejsou a o těch dalších IS okolo ani nemluvě. Proč říkám zdánlivě? Skoro pro všechny KPI's najdete primární data v některém z logů IS. Často v dimenzi nečekané, třeba v administraci oprávnění. Což ovšem předpokládá analytickou symbiózu byznys a IS (EAI) experta, nikoliv jejich válku.
Aspoň ti dva musí sedět ve stejném autě. Ostatně - když v koloně nesedíte v autě sám, většinou se tak brzy neotrávíte.
Příspěvek byl poprvé publikován před dvěma roky.