Souhlasím s Karlem, že počet uzavírek je rizikovým faktorem k riziku Incident na D1. I s Hanah, že takovým faktorem je i počet kamionů či možná přesněji podíl kamionů na dopravě. Podle mě ale nejdůležitějším faktorem jsou skvrny na slunci. Kolik jich v daný den je, poznám dřív, než na D1 přes celou Prahu dojedu. Podle těkavého chování vlastního i ostatních řidičů.
Ale vážněji. Jak provádět analýzu rizik? Začít od rizik a postupovat k rizikovým faktorům nebo naopak? Moje zkušenost velí jít vždy od rizik. Dokonce nejdříve od těch reálných, již existujících. To jest od těch, která již někdy v historii společnosti nastala. Vedou mě k tomu zejména edukativní důvody. Pokud si analytický tým sáhne na nějaké reálné riziko, daleko snáze se naučí, jak s rizikem pracovat.
Samozřejmě úplně nejlepší rizika na začátek jsou taková, která společnosti přímo finančně škodí. Protože jejich redukcí si můžete u vrcholového managementu získat takovou reputaci, že vám umožní zavést řízení rizik systémově.
Příspěvek byl poprvé publikován před dvěma roky.